Wednesday, December 31, 2008

Give it back...

Born in 1977, Part 1: Smashing Buttons

Today, let's pray tribute to the all to famous Nintendo Entertainment System. It was the PS3, Xbox or even Wii for that time. Every kid wants it as it became a hot topic. The NES. Countless hours spent finishing Mario. Somehow, the game still doesn't bore me! And what about the moments of furiosity when the cartrige wasn't working. What to do? BLOW IT. Haha. Somehow, it worked!

Who says that we can't play ice hockey in sunny Singapore?!

MAN! Let the Zambonis clear up the ice!


WE WON!!! By a goal. SIGH.

Sunday, December 28, 2008

In The Morning

In the morning of Christmas, children of all ages scrambled down to their Pine trees to get their hands on their presents. Ripping the colourful wraps, their smiles are watched by their parents. Such a joyous moment where hearts rejoice to celebrate freedom.

Well, not on my watch. I got up listening to Slipknot. No pine trees. No presents. No 'joyous moments'. But I do have to thank the only 2 friends I have. And also the one I sent. THE ONLY ONE. This is nothing serious. It's just my way in expressing my limited address book that has only 2 filled pages. Now do you get it? In this troubled times *drink*, everything is limited. I barely thought of renting a DVD. I just loaded up and there I go, watching Behind Enemy Lines in 480p. Not bad I say, for something at full screen. Though, it's obvious to note that the black levels are not good. But that's what you get for being free. Lolz.

Nice strory but I felt that it was lacking depth. The script is 'meh', eveident from the cheesy lines of Gene Hackman. Haha. Action is at a moderate level. Satisfied. The thing that bothers me the most is this particular scene where the sniper baddie MISSED his first shot on what supposed to be an easy kill for a noob. Target was still like a rock AND HE MISSED! WTF!!! I liked the personality of the sniper baddie. He adds more fuel to the stereotypicality fire of a disturbed Eastern European dude that was war torned like Niko from GTA 4 and Victor Zakhaev, the son of Imran Zakhaev and a priority figure in the Ultranationalist party in Call Of Duty 4. Great. I'd say, they all look alike! [Left: COD 4, Centre: Sasha the sniper baddie! Right: GTA 4, Source:Linked.]

Going through my savings account book, I got enough money to get a PS3 but not together with a TV set. This is looking positive but I need to do something after I make the purchase. I need to redo every bit that I have lost in that purchase. Dang. This sucks. Any job openings anyone?

Tuesday, December 23, 2008

Pschyosocial #2: Talkin'

As I spent my days as a 'blog hopper', I came upon the references of The Tonight Show with Jay Leno. Captivated by this find, I assured myself that it was of a reliable source. Before this, I was the only one following the quirks of Jay Leno. Not anymore!

Of course, everyone knows that Jay Leno will be filling the shoes of primetime at the 10 O'clock. For those who don't know, primetime slots get a lot of attention due to its 'sweet spot' where the audience is most likely to watch the television. Just think about it. Dinner in the Pacific is arguably at 8:30. At 9, the news comes in. And then there is the comedy shows that gets everyone to burn that fats thru laughter. And then the golden spot, you get the CSI, Desperate Housewives, Grey's. Whatever thy put there, it seems like that TV sereis will bounce ito stardom. Finally, 11 comes by to sweep us into bed. *Yawn* Of course, here in Singapore it's all different. Our primetime is at 8. Our dinner is 7? Honestly, I don't know. I take my dinner at 8, INFRONT OF THE NEWS CHANNEL. So maybe we just hate the TV. : )

Hopefully, The Jay Leno show would be much more interesting than the other talk shows. You know, I think the world has just too many talk shows. Don't you think? There's the Ellen DeGeneres, Oprah, John Stewart, Conan O'Brien, Jimmy Fallon. There's a lot of other talk shows that I don't even know. Wow.

But I think I'll just stick to Jay Leno and Conan. Jay has a funny, dark humour type. It's very
straight and classic. but sometimes old and overused. While Conan has a quirky funny personality evident from his spastic body movements to visually represent his jokes. He reminds me of the days I'm wacky. Weird. That's the Glass Half Empty, Glass Half Full!

Anyway, talk shows are good. They are news with a funny side. Watch them!

Sunday, December 21, 2008

Social Escapade

I have spent to little time on the plate. My throat is aching from just a conversation that lasted less than 5 minutes. That's really weird. I used to last for hours back in school. I think I've spent to little time talking! Holidays spent alone in front of a screen could indeed harm ones speech! WHO KNEW?! Anyway, I've finally got a good reason to blog today. It's about my handicapped speech that has lost its edge from the sugar rich holidays. Maybe it is also because of I spent half my days in a room watching some TV shows. Or is it because of my derailment of the English language skills that inadvertently impaired my only social skill, my voice. Hmm.

You know what, I should start something. I should start talking, talking sense of the things around me. I cannot let something weigh me down throughout, in this case, the whole course of my life. It is time that I start making sense. It is time that I move on. It is time that I get down from the fence. Maybe I should play soccer.

Friday, December 19, 2008


Let's see, I went to the Kallang Cage yesterday for 2 hours of constant chase of a ball. Would you imagine that? 10 dudes chasing for a ball. Haha. Came out without my proper walking ability. I sprained my toe after I tried to block a ball. The toe was at the wrong place at the wrong time. Hey, I was basically limping all the way home. It was pretty swollen last night and I was hoping it would heal before a tennis fixture on Saturday. Gulped down a panadol and some antibiotic [yes, danger has a big factor here] and applied counterpain on my dear toe. Got up this morning and I was about to unleash my fury of joy but then, my toe is still fat.


Damn ball...

And in the shower, my left pinky finger was looking rather odd. Hmm. I'll probably be anchored here for a sound 2 more days I think. And I was about to get my running shoes a new life. SIGH.

Wednesday, December 17, 2008

If I Ever...

You could say I lost my faith in science and progress
You could say I lost my belief in the holy church
You could say I lost my sense of direction
You could say all of this and worse but

If I ever lose my faith in you
There'd be nothing left for me to do

Some would say I was a lost man in a lost world
You could say I lost my faith in the people on TV
You could say I'd lost my belief in our politicians
They all seemed like game show hosts to me

If I ever lose my faith in you
There'd be nothing left for me to do

I could be lost inside their lies without a trace
But every time I close my eyes I see your face

I never saw no miracle of science
That didn't go from a blessing to a curse
I never saw no military solution
That didn't always end up as something worse but
Let me say this first

If I ever lose my faith in you
There'd be nothing left for me to do

Friday, December 12, 2008

December Days

Such awful days. Afternoons are filled with streaming TV. I feel a spare tyre forming in my abs. Most days are just plain AWFUL.For now, let's all stop complaining about Singapore's boring city life and look at what's there to offer eh? Surely enough, I should be catching a movie with my friends, do something for the community or even visit the zoo once in a while. Hey, something's gotta give.

I've got roughly 4 weeks left of my guilty freedom. Once the results are released, I'll be a mix of total ecstasy and a being not worthy of life. It all ends up with my future in the hands of numbers. I might as well stock up on tissue on that day. You may never know, I might break a tear or two. Or I'll just break into a state of soccer/running fits. That really helps.

If ever, my road stops on that day. I'll ponder my past over a sign-on letter to the military. Yup, that will be one of the many options (just 3 actually) that I'll consider. Though, my parents will eventually slay me. Don't like the thought of the machete biting into my flesh. YIKES! Of course, there are other rational options such as continuing my studies in a course I under-qualified. That doesn't excludes the institute of technical studies but it does exclude the overseas school thing. No money. Meh. Though a really safe choice would be my re-entry to Sec 4. Yeah, it sucks and my parents will fake a yes after much persuasion. Dammit.

Since I've not allowed myself help the community but instead wasted several hard earned cash to satisfy my cyber-athelete side of me, I think I should wake up to the fact that I might be a military dog soon. And I will miss many things I take for granted today.

I gotta be more active on this blog...

Monday, December 01, 2008

Am I Human? *repost

I'm leaving this last line here: "Don't fight it, embrace it."

Solely based on that statement, I've spent half of my life doing the opposite. That pretty much sucks especially when I am still in the same choppy waters. In the same subject, I pretty much learnt how to swim today! : )

The friendly Mr Ho invited some friends and I to have a match of tennis at his newly bought condo. And being a space concious designer, the tennis court was located 4 floors above a parking space. I mean, c'mon! Didn't anyone ever thought that the some inexperienced player would hit a homerun with the ever bouncy balls??!! Gosh. Much fear of a lawsuit of "vandalism" comes into mind when I see a ball rocketing towards a Mercedes. Damn. AND I almost killed a person today! Haha. To make matters worst, that person is the manager of the estate Mr Ho is staying! Fortunately, the man is fine. And so too Mr Ho who apperently won't be evicted due to that accident. Haha.

The game of tennis ended ok with Matthew stealing all my shots. I did not get the chance to hit a good ball. Maybe I should get my tennis stint back. Though, I would need a tennis partner. Perhaps Matthew? NO WAY! He'll have my arm all bashed up! Haha. And yeap, the match was great nevertheless. Got me thinking of the word "menopause". WTF. Anyway, a dip in the pool after that and I learnt how to swim! Haha. Yay! Can't wait to go back there! Special thanks to Zong Ren and Mr Ho. Hey, ain't my fault if I can't float!!!

Maybe tomorrow, I would want to book a tennis court. Get Daryl to come and maybe past tennis members. And just play for a while.